Birkaç yıl önceye kadar mobil oyunların elde ettiği gelirlerin film endüstrisi geçeceğini kim tahmin edebilirdi?
Mobil oyunların elde ettiği gelir, bir eşiği daha aştı: SuperData Research tarafından hazırlanan Can’t Stop, Won’t Stop: The 2016 Mobile Games Market raporu, çarpıcı verilere sahip.
Variety tarafından yayınlanan haberde, 2016 yılında gösterime giren filmlerin dünya çapında elde ettikleri gelirin 38 milyar dolar olması bekleniyor. 2015 yılında gösterime giren filmlerin dünya çapında elde ettikleri gelir 38,9 milyar dolar ile rekor kırmıştı.
Rapora göre mobil, sanal gerçeklik ve mobil sanal gerçeklik oyunlarının 2016 yılında elde ettiği toplam gelir ise 40,6 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştı.
Bu gelirin dünya çapındaki coğrafi dağılımı ise şu şekilde gerçekleşti:
Asya: 24,8 milyar dolar
Kuzey Amerika: 6,9 milyar dolar
Avrupa: 5,7 milyar dolar
Latin Amerika: 2,4 milyar dolar
Diğer bölgeler: 0,8 milyar dolar
Android oyuncuları, tüm pazarın %78’ini oluşturuyor. Sadece Amerika’da iOS oyuncuları Android’den daha fazla.